tiistai 13. toukokuuta 2014

Violetteja orkideoja




Malli: Golden Orchids, maksuton ohje täältä.
Lanka: Lana Gatto Perlata d´Australia, 100% Merinovilla, 50g/233m.
Langanmenekki: 75g ( 350m)
Koko: 48cm x 158cm
Puikot: 4 

Ihana pikkuhuivi, malli on todella kaunis.


Olisin voinut neuloa tuota keskimmäistä mallikertaa enemmän jolloin olisin saanut huiviin hiukan enemmän korkeutta, lankaakin olisi ollut riittävästi, tällä kertaa kuitenkin noudatin ohjetta kuuliaisesti. 

Tämä pikkuhuivi tulee varmasti käytettyä.

Kaksi edellä olevaa, sisällä otettua kuvaa ovat väriltään juuri oikeat.

Kiitos kun kävit katsomassa sivuani!
 

tiistai 6. toukokuuta 2014

Summer Sea Shawl





Malli: Summer Sea Shawl, täältä.
Lanka: Langyarns Mille Colori Socks & Lace Luxe (73% villa, 25% polyamidi, 2% polyester), 400m/100g
Väri: Sinikirjava 859
Koko: 88cm x 172cm
Langanmenekki: 100g
Puikot: 4

Yksinkertainen ja helppo pitsimalli. Langassa oleva pieni määrä kimalletta ei erotu kuvissa. Langassa värin vaihtelu vaalean sinisestä tumman harmaaseen.


Kuvista huomaattekin että meille olikin yön aikana satanut pieni räntäkerros mikä ilman pakastuessa oli aamulla vielä vahvasti maassa.
Kiitokset viime päivityksen sukkien kommenteista ja ilahduttavaa että vierailit sivullani.
Mukavaa toukokuun alkupäiviä!

maanantai 28. huhtikuuta 2014

Sukkia sukkia...


Toivottavasti ette kyllästy, jälleen sukat. Nämä on tehty ajalla 13. - 18.4 eli ovat olleet valmiina jo päiviä, sekä sukat että valokuvat.
Malli: Wendel, maksuton ohje täältä.
 Lanka: Lornas´s Laces Shepherd sock (80% superwash wool/20% nylon), 398m/100g.
Väri: Woodlawn
Langanmenekki: 85g
Puikot 2,25
Todella helppo pitsimalli joka painuu mieleen nopeasti, helposti neulottava kun ei tarvitse seurata koko ajan mallikaaviota. Suosittelen!




Kiitos jälleen mukavista kommenteista, olen saanut myös pari uutta haastetta ja samanlaiseen kolmanteen, jo aiemmin saatuunkin on vielä vastaamatta, mutta yritän tehdä koosteen kysymyksistä ja vastata niihin... sitten joskus!
Ilmojen haltijat ovat meitä suosineet, poikkeukselliset, kesäisen lämpimät ilmat varmaan koko maassa. Olen laittanut sipulin siemenet maahan jo ennen pääsiäistä ja punasipuleissa on jo pienet alut! Yleensä olen tämän tehnyt toukokuussa, alussa tai lopussa. Tänään tein pyöräretken, t-paisillani, hiki päässä - ja nyt on vasta huhtikuun loppu. Mutta kuitenkin, kunpa jo sataisi hiukan vettä!

Mukavaa alkanutta viikkoa ja kiitos kun vierailit sivullani!

keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Melkein joulusukat



Malli: Geierwally, ilmainen ohje täältä.
Lanka: Wollmeise Twin (80% Villa, 20% Polyamidi, 100g/311m)
Väri: Hummer
Puikot: 2,25
Langanmenekki: koko vyyhti, 150g

Neulottu varresta alkaen, alkuperäisessä ohjeessa oli ns. hiirenhammasreuna, neuloin sen tilalle 1n, 1o joustinta, oikeat silmukat neulottu takareunoistaan, samoin neuloin yhden pitsimallikerran enemmän että saisin langan käytettyä loppuun. 

Langan olen saanut Tarja ystävältäni joka pitää  kiitettävästi huolta etteivät tuon lankamerkin tuotteet varastostani pääse loppumaan. Tälläkin hetkellä 300g:n pitsivahvuutta löytyy neljää eri väriä tuon twinin, DK:n ja 100% Merinon lisäksi. 


Kiitos juuri sinulle kun vierailit sivullani ja hyvää pääsiäisen aikaa!



perjantai 11. huhtikuuta 2014

Sukkajuttu

Jostakin kummallisesta syystä, mitä en tiedä, päivitysten väli on venynyt pitkiksi, syynä ei voi olla ajankaan puute koska olen tämän vuoden alusta tehnyt töitä 50%, eli olen kaksi viikkoa töissä ja kaksi viikkoa vapaalla. Yritän parhaani mukaan korjailla tätä asiaa, tosin kohtsiltään alkaa taas pihan kevätpuuhastelut.

Rukkejani, jompaa kumpaa, suristelen lähes päivittäin vaikka hiukankin, joten näitä kehruujuttuja on tiedossa tulevaisuudessakin. Pari kuvakollaasia joista näkyy kuitu, lanka ja valmiiksi tikuteltu työ:


 Kuitu on Yarngrimoiren BFL SW 80%, Nylon 20%, väri Inka. 100g/ 380m.
Ketjukerrattu kolmisäikeiseksi.
Neuloin sukat puikoilla 2,5.


Pitsipalmikkomalli on japanilaisesta ohjekirjasta.
Neulottu varpaista varteen.


Tässä myös Yarngrimoiren viimekesän kuituklubista Shetland 100%, väri Ainé. 
 Tarkoituksella kehrätty vähän paksummaksi ( 344m/100g).
Kerrattu kolmisäikeiseksi.


Dominohuivin ohje on Tuulia Salmelan kehrääjän käsikirjasta.
Neulottu bambuilla nro 4,25.

Kuituna väriyhdistelmä vaikutti aika hurjalta, lankana tunne hiukan lievittyi ja valmis huivineule ei olekaan yhtään hullumpi.




Pinkit lasten sukat, koko 32.
Neulottu Novitan Nallen jämistä puikoilla nro 3.
Malli on Ullasta: Rhombus, täältä.
Nallea kului 55g.


Sitten vielä yhdet pinkit, olen nämä neulonut jo  helmikuussa työkaverilleni vastapalvelukseksi.


 Nämä isojen tyttöjen sukat ovat kokoa 41, ja Novitan pinkkiä Nallea kului 95g puikoilla 3.
Malli on kirjasta Favorite socks: Embossed Leaves.

Olen viime syksynäkin neulonut toiselle työkaverilleni samanmoiset sukat, molemmat naiset ovat olleet ihastuksissaan somaan pitsiin.

 Kiitokset viime päivityksen kommenteista ja kiitos sinulle kun piipahdit!

maanantai 24. maaliskuuta 2014

Kevättä ilmassa

Kiitos kaikista kommenteistanne edellisessä päivityksessä!
Kylläpä aika rientää ja kaikenlaista on tapahtunut sitten viime kerran. Vietetty on viikko etelän lämmössä huikaisevan hauskassa seurassa. Viime lauantaina juhlittu kuopuksemme häitä, mitä ihanammat juhlat ja tunnelmat voitte kuvitella.  Juhlapäivä oli kaunis ja aurinkoinen, seremonia herkistävä Kymin kirkossa, pari kaunis, hyvää ruokaa ja ihanaa musiikkia! Oi onnea, oi iloa!
Kiitoksia Tarjalle morsiamen ihanista koruista ja ystävälleni joka suostui viettämään lauantaita seurassamme kameransa kanssa aivan erityiset kiitokset! 



Neulottukin on, mitä nyt aikaa on juhlajärjestelyiltä liiennyt, pari huivia on puikoilta päässyt jo aikaa sitten:


Malli: Lintilla täältä.
Lanka: Wollmeise Pure 100% Merino superwash
Väri: Red Hot Chili
Puikot: 3
Langanmenekki: Koko vyyhti 150g.
Langan sain Tarja-ystävältäni, vaikka voimakkaat värivaihtelut ovatkin joissakin neuleissa vähän haastellisia niin tähän malliin ne sopivat just eikä melkein!
Joten vallan innostuin ja tein toisenkin:



Malli: Sama kuin edellisessäkin
Lanka: Wollmeise Pure 100% Merino superwash
Väri: Wasserrats
Puikot: 3 
Langanmenekki: 1 Vyyhti 150g.
 
Tämäkin vyyhti tullut lahjana varastooni ja käytetty tähän huiviin, tässä vyyhdissä värin vaihtelu on hieman maltillisempaa sinisen ja mustan välillä. 

Tänään vietän viimeistä talvilomapäivää, niin aurinkoista ja kaunista, huomenna taas arki alkaa töiden merkeissä.
Aurinkoista maaliskuun loppua myös sinulle ja kiitos kun vierailit sivullani!



maanantai 17. helmikuuta 2014

Itse kehrätyistä


 Omista kehruutuotoksista huivi, kuitu on Wensleydale jonka ensin kehrättyäni jätin yksisäikeiseksi ja paljon paljon myöhemmin kertasinkin kaksisäikeiseksi. Huivin malli on aivan omasta päästä, aloitettu pitsireunasta jolloin sain langan käytettyä loppuun mukavasti puikoilla nro 4.
 

Alapuolella vielä kehräämätön kuituletti, valossa selvästi kuidun lasimaisuus erottuu.



Alapuolella Saroyan, maksuton ohje täältä.


Lankana itsekehrätty BFL (Blueface Leicester) superwash, 200g/440m, kerrattu kolmisäikeiseksi, neulottu puikoilla 3,75. Huiviin sain ujutettua kaiken langan säätämällä vähän huivin pituutta.

Kuituletti kehräämättömänä.

Yläpuolella olevan vihreä lehtipitsihuivia kyhätty myös oman ohjeen mukaan ilman mallia ja lopputulos ei aivan omaa silmää miellytä. Huivin keskiosaan neulottu parilehtikuvio mikä ei kuvassa erotu. Lankana tässäkin BFL superwash (250g/850m), puikoilla 3,5.
Loppulangasta baretti alapuolella. Huiviin lankaa kului 140g ja barettiin 90g.


Alapuolella  kolmisäikeinen lankavyyhti sekä kehräämätön villatopsi.



Vielä pari pipoa, toiseen ohjetta oman mielikuvituksen pohjalta,


Tähän siniseen kehrätty huippupehmeää Polwarthia, lanka jätetty paksuksi (145g/240m), Joustinneule neulottu puikoilla 3,5 ja sileä osuus puikolla 5. Alapuolella vielä kehräämätön villa.

Tätä vihreää neuloin joustimen jälkeen Wurmin ohjeella, lanka BFL/Seacell, puikoilla 3,5 ja 4.

 


Ja valmis lanka, 200g/408m.
Kiitos jälleen niin ihanista kommenteista, ja mukavaa kun vierailit sivullani!